27 kwietnia 2016

Bezpieczeństwo NIE przede wszystkim

Marketing rządzi się swoimi prawami. Jedną z najważniejszych zasad jest budowanie popytu. Straszenie cyberzagrożeniami stało się chyba idealnym środkiem by to osiągnąć. Boimy się, że wstydliwe kwestie dotyczące naszego życia prywatnego zostaną opublikowane, że złośliwe oprogramowanie zaszyfruje zdjęcia z wakacji, że stracimy pieniądze w konta, czy że konkurencja przejmie naszych klientów lub nasze sekrety produkcyjne.

Strach jest dobrym motywatorem do zakupów. Nie powinien być jednak jedynym. Bezpieczeństwo jest bardzo ważne, ale wcześniej trzeba zapewnić możliwość swobodnego życia i funkcjonowania. Świat jest pełen niebezpieczeństw, nie tylko w cyberprzestrzeni. Nie zamyka nas to jednak w domach, ufortyfikowanych i zabezpieczonych najbardziej wyrafinowanymi systemami i przez najsilniejszych pracowników służb ochrony uzbrojonych po zęby w ciężkie karabiny maszynowe. Bezpieczeństwo NIE przede wszystkim!


Drodzy sprzedawcy produktów z zakresu bezpieczeństwa - nie przesadzajcie proszę ze straszeniem. Opowiadajmy o (cyber)zagrożeniach - są one faktycznie realne. Ale nie siejmy paniki. Zostawmy to wiodącym portalom internetowym. Na pierwszych stronach zajmują się tematami takimi jak przepowiednie końca świata, masowe wymieranie rośli i zwierząt, zagrożenia z kosmosu, III i IV wojna światowa, brak pracy, pandemia, terroryzm w postaci kilku idiotów z karabinami prowadzący do paraliżu całych państw, stonka i szczury…

Rozumiem ideę potrzeby zwiększania sprzedaży i wyrabiania targetów. Zacznijcie drodzy sprzedawcy produktów cyberbezpieczeństwa jednak wspominać, że przede wszystkim użytkownicy komputerów powinni zacząć myśleć (o cyberbezpieczństwie). Powinni zdobyć podstawową wiedzę ŻE należy się chronić. Warto pokazać im JAK to można robić praktycznie "bezkosztowo" na podstawowym poziomie, a dopiero potem wciskać produkty, które będą w rzeczywistości wykorzystywane. Zbyt często spotka się u klientów soft czy całe pudełka, które po prostu są. Ale za bardzo nie wiadomo do czego je wykorzystać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzień dobry. Komentarze na tym forum są moderowane